Fundacio Main Taller cuina

Un dels trets característics de les UEC són les diferents tecnologies que s’hi desenvolupen. Tallers com fusteria, mecànica, jardineria i cuina formen part del dia a dia formatiu dels i les alumnes.

El taller de cuina és el que més s’apropa a la futura vida laboral de l’alumnat que atenem, sigui o no aquest sector al que es dediqui en el futur. A les diferents UEC(‘s) que desenvolupen aquesta activitat, cada sessió de cuina dura tota una jornada lectiva. Durant aquesta jornada, es treballen diverses elaboracions que conformen un menú complert, acabat i llest per menjar. Durant tot el procediment d’elaboració, l’alumnat que participa, ha de seguir les indicacions precises, respectar els diferents temps d’elaboració i els processos que impliquen aquests. La sessió s’inicia  amb la disposició de materials per portar a terme l’activitat i  finalitza amb la recollida i neteja final de l’espai i materials de treball.

Com es desenvolupa l’activitat.

La dinàmica del taller de cuina comença a primera hora del matí amb l’explicació de les receptes que es treballaran aquella setmana. L’alumnat es divideixen en grups-classe, i cada grup realitza el taller de cuina durant una jornada lectiva. Totes les receptes formen part d’un menú complert: Primer plat, segon plat i postre. L’activitat inclou l’exposició prèvia de conceptes dietètics i nutricionals relacionats amb els aliments que s’utilitzaran i l’explicació de les diferents tècniques culinàries emprades. Tots els ingredients es compren i preparen el mateix dia, abans de l’inici de l’activitat a la cuina. Cada grup s’encarrega dels seus propis ingredients. D’aquesta manera, els i les joves participants aprenen i desenvolupen habilitats per organitzar-se de manera autònoma, a la vegada que treballen el càlcul de matèries primeres i l’elaboració del pressupost.

Taller cuina Main

Objectiu de l’activitat.

L’objectiu del taller de cuina és assolir els coneixements culinaris bàsics per tal de poder millorar l’autonomia personal, a la vegada que es millora:

• Respectar els processos i procediments, fet que implica paciència i l’aplicació correcta de la tècnica culinària en cada cas, seguint les indicacions respecte a seguretat i higiene. Aquestes sempre tenen un sentit pràctic, demostrat per l’eficàcia de la indicació que se’ls dona.
  • Millorar la concentració i Atenció.
  • Desenvolupar la capacitat d’esforç.
  • Treballar la comunicació eficaç i el treball en equip.

La satisfacció final del producte propi és el resultat: un plat de menjar que està bo, en l’elaboració del qual tots han participat i que mengen tots junts.

La dinàmica del taller, més distesa que una classe “ordinària”, i el vincle que mica en mica es crea, facilita que apareguin converses que van més enllà de la cuina, i que tenen a veure amb les seves inquietuds, interessos, desitjos… Sentir-lo com a propi els permet oferir-lo amb satisfacció a l’altre.